Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Stockholm.

Publicerad 2013-07-28 22:03:00 i Tejjna är glad. :D,

Igår var jag och Micke i Stockholm och glodde runt.
Tog tåget upp 07:24 och var framme runt 09:30 och skulle bege oss till Vasamuseet.
Gick vilse det första vi gjorde, så vi gick in på en turistbyrå där en tjej förklarade vägen och
gav oss en karta. Promenerade och tittade på stan, gick förbi Norrmalmstorg,
Dramaten (drömmer om att få spela där nån gång..) och
vidare på Strandvägen tills vi kom till Vasamuseet. 





 




 










Efter Vasamuseet, som var awesome, gick vi till Nordiska Museet, där vi trodde utställningarna skulle handla om nordens historia, och sånt, men där tog vi fel, det vara bara utställningar om kläder, mat, traditioner med mera, från typ 40-tal och framåt. 

 









Efter Nordiska gick vi Strandvägen tillbaka och mot Gamla stan, när vi såg att Viking Tour-båten anlände, så vi beslöt oss för att åka med den. :) Det var skoj. :) Tog massa random bilder på allt.. :)
Och så drack vi öl och kaffe. :)



















 














 

Efter båtturen gick vi upp till Gamla stan och glodde i affärer och så käkade vi på Kungshallen. Sen kollade vi i mer affärer, och promenerade i mot centralen igen, och fotade Klara Norra Kyrkogata, Kungsträdgården och "Bögringen", som tv-serien "Torka aldrig tårar utan handskar" utspelades bland annat.




















 
Blev en kanonbra dag! Det gör jag gärna om, och besöker lite andra platser. :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela