Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

The Impossible.

Publicerad 2013-02-01 22:15:00 i Tejjnas tankar.,

Har kollat på filmen The Impossible ikväll.
Den är baserad på en verklig händelse och en verklig familjs öde.

Den brittiska familjen Bennet är på semester i Khao Lak när tsunamin kommer och de skiljs åt i flodvågorna.
Ewan McGregor spelar pappa Henry i familjen och Naomi Watts spelar mamma Maria.
De har tre söner, Lucas, Thomas och Simon.
 

Den verkliga familjen, som filmen handlar om, är från Spanien och heter Belon i efternamn, och pappan heter Quique. De andra familjemedlemmarnas namn är samma som i filmen.
Det är i alla fall det jag hittat om dem, vissa sidor säger att de heter Alvarez i efternamn, men tror bara det är mamman som heter det... Och vissa sidor säger att pappan heter Enrique (Quique kanske bara är ett smeknamn?)  
Aja, hur som helst, jag ska inte avslöja hela handlingen, men jag kan säga så här att jag har aldrig någonsin gråtit så mycket till en film.
Det går liksom inte att föreställa sig katastrofen om man inte själv var där... Så många som dog, så många som förlorade släkt och vänner. En del hittades aldrig igen... 

Fyra svenskar är med i filmen också, då det ju var en massa svenskar på semester i Thailand. 
En känd svensk skådis är med, Douglas Johansson. Eller känd, många kanske inte vet vem han är, men han har varit med i Beck - Vita nätter, och spelade Evas pappa i "Eva och Adam".<

Men hur som helst är det mitt filmtips till er. 

Ledig fredagkväll förresten. Farsen är slut. Vi började riva scen och köra grejer till rekvisitaförrådet i måndags. Jag hade inte tid att hjälpa till på tisdagen, men tror de klarade sig rätt bra ändå. Synd bara att alla inte hade vett att dyka upp och hjälpa till. 

Annars har jag bara jobbat under veckan. Imorrn bitti ska jag tvätta, och städa, och på kvällen ska jag in till Linkan med Magnus, Jessica och Stefan och titta på teater. "Fullt frisk" på Sagateatern. Den verkar skoj. :) Kändisarna Tomas Hedengran och Ing-Marie Carlsson är med. :) 

Nu ska jag snart sova... Morsning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela