Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

trött och ledsen

Publicerad 2013-04-09 18:22:00 i Tejjnas tankar.,

idag har det inte varit en bra dag. har ont i kroppen och känner mig ledsen. känner mig ful och tjock. eller vänta. det är jag ju. 
blir ledsen när jag ser någon tjejkompis lägga ut en typ normal bild på sitt ansikte. "åh, vad vacker/snygg/söt/fin du är!" om jag lägger ut en sån bild får jag inga kommentarer om att jag är söt. 
nej, jag söker inte bekräftelse eller empati eller vad fan det heter. det är så jag känner bara.
 
lär ju få skit för det här också.
men jag skiter i det. jag orkar inte. bara att inse. ful ful ful.
brukar stå framför spegeln och studera mitt utseende. ser ut som en kille när jag är osminkad.
har alltid varit den snälla tjejen som inga killar bryr sig om. märktes mycket förr när man var
ute med tjejkompisar. de blev uppbjudna till dans, eller fick massa uppmärksamhet från killar. men aldrig jag.
fast det märks ju nu för tiden också... 
 
hela min uppväxt, under skoltiden, har jag fått höra att jag är ett "jävla fetto". svårt att låtsas att man inte bryr sig till slut. men jag är ju ett jävla fetto.
 kämpar med min vikt. försöker träna så mycket som möjligt, men det är svårt när knät bråkar. får ont som fan. äter knappt nån mat längre. lite ris och kyckling ibland. det är inte så farligt. äter inte godis heller, eller chips. godis och chips är farligt. 
jag dricker måltidsersättning och äter frukt om dagarna. 
 
är nästan pank också. mycket av pengarna går till mina tandläkarräkningar. lever snålt som fan. inte sådär jättekul. måste tacka nej till roliga saker eftersom jag inte har råd. och så fick jag restskatt i år igen. och eftersom jag är långt ifrån färdigt med allt trasigt i min mun och har fler tandläkarbesök inbokade lär jag väl inte ha råd att göra nåt skoj på semestern heller. 
 
känner mig så jävla ensam ibland. 
 
 
 
 
 

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela