Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Inflammation i muskelfästena....

Publicerad 2012-09-24 21:14:00 i Tejjnas tankar.,

Vaknade som vanligt idag, gick upp vid 4:20, och började klä mig och fixa frukost. 10 minuter innan jag ska gå till bussen känner jag att jag börjar få ont i vänstra axeln. Tänkte inte mer på det, tänkte att det var den gamla vanliga smärtan.
Icke.
Blev bara värre och värre, och av nån anledning kunde jag heller knappt gå till bussen. Fick gå långsamt, och med vänsterarmen ungefär som när man har den i en mitella. Och det gjorde så jäääävla ont!!
Och på grund av att jag inte kunde gå i mitt vanliga tempo så missade jag bussen jag tänkte åka med. Det går en 10 minuter senare, så ingen panik där, men nu hade jag så ont att jag stod och grät.

Vad göra? Ringa pappa såklart och beklaga sig.
Sa att jag blir hemma idag, kan inte jobba med en axel/arm som inte fungerar. 
Gick långsamt hemåt igen, och tog en panodil när jag kom hem. 
Klockan var bara 5, och för tidigt för att ringa jobbet, så jag kollade på en film så länge.
Värken i axeln fortsatte, panodil hjälpte inte. 
Mamma kom ner en sväng med ibumetin-salva och smörjde på, men det hjälpte inte heller.

Vid klockan 6 ringde jag L på jobbet, och sa att jag inte kunde komma. 
Vid 7:45 ringde jag och kollade om det fanns ledigt för massage idag, och jag hade tur, Pontus hade en avbokning klockan 14. 
Ville helst inte ringa VC först, tänkte att det kanske bara var en muskel som vridit sig eller nåt.
 
Fram till kl 14 gjorde jag inte så mycket, hade fortfarande ont, och kollade mest på tv.

Massagen gjorde jätteont. Helt klart nåt fel på musklerna. Pontus konstaterade att det var inflammationer i muskelfästena i mina axlar. Han masserade och petade, och jag hade bara ont.
Han rekommenderade starkt att jag skulle vara hemma och vila musklerna och äta anti-inflammatorisk. Ibuprofen räckte.

Innan jag fick gå hem smörjde Pontus in axlarna med Hot&Cold, liniment. Det luktade precis som såna där Jenka-tuggummi man kunde köpa förr.. :)



Så ja.. nu ska jag gå hemma och får knappt använda armarna. Suck. 



Morsning....
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela