Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Läser, och blir ledsen och arg.

Publicerad 2011-12-29 05:47:17 i Tejjnas tankar.,


Vad är det som händer? Dagens ungdom, seriöst, vad är det för fel på er? Nu låter jag som en gammal kärring,
men seriöst.
Läser facebook-statusar och bloggar där 14-15åringar skriver att de ska gå ner i vikt för att de väger för mycket. 
Hade det varit en överviktig 15-åring, fine, det är inte bra att väga för mycket oavsett ålder, men när en 15-åring skriver att hon tycker hon är tjock när hon inte har ett uns fett på kroppen, då börjar jag fan undra hur det står till i huvudet. 
"Åh, jag har så stor mage, jag har så feta lår..."
Var då!? Du ser ut som en pinne med bröst för fan!

Det är fan inte okej att sluta äta mat för när man är i den åldern man fortfarande växer, för att man tror man är tjock. 
Blir ju fan rädd. Denna vikthets är ju sjuk.
Det är tydligen inte okej att väga lite mer. Vad är normalt? Finns normalt?

Jag får ofta höra i kommentarer här att jag är ett fetto. Eh, hallå? Skriv nåt jag inte redan vet? Jag är mycket väl medveten om min kroppsstorlek, folk behöver inte påpeka det. 

Nu ska jag åka och jobba. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela