Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Aguson på Pitchers!

Publicerad 2009-08-14 22:13:50 i ,



Jävlar så bra spelning med Aguson & Östra igår!
En av de bästa jag varit på!
Jag kände ett blandat rus av lycka, kärlek, glädje... Gick därifrån med ett leende, trots ösregn och att klockan var alldeles för mycket.

Jobbade under dagen till kl 16. Kom hem runt 16:45 och hämtade bilen hos mamma som jag skulle låna, sen hem och svida om och ta en så kallad raggar-dusch och sen sticka till stan igen.
När jag kom till Trädgårdsföreningen såg vädret helt okej ut.... I typ en timme, sen började det att dugga.
Lyssnade på två band som spelade, som jag inte har en aning om vad de hette. Mötte Anna, Andreas, Jonas och Andreas flickvän Sara som jag stiftat bekantskap med nu. Vi hade mer gemensamt än vi trodde.. Men det låter vi vara osagt tills vidare..

Runt 20 får vi reda på att Aguson blir försenade med sin spelning, för Tobbe och Anders är inte i Linköping ännu, då de fastnat i bilköer på väg från Lund.
Och så blev spelningen flyttad till Pitcher, på grund av regnet.

Jag skjutsade hem Anna, sen åkte jag till syrrans jobb och gjorde henne sällskap ett tag innan jag for tillbaka in till Ågatan.
Parkerade lite olagligt, (gav fan i att betala biljett) och gick till Pitchers för att möta upp Andreas och Sara, men får reda på av Moe att de är på Yngwes, så jag går dit.
Vi satt där en stund, och småsnackade innan det var dags att gå tillbaka till Pitchers. Sara var för trött, så hon åkte hem.

Efter lite ljudkoll och stämning av intstrument satte de äntligen igång runt 22:15 eller nåt sånt.. U-N-D-E-R-B-A-R-T!!!!!
Sjöng med, lyssnade på de nya låtarna som kommer på nya skivan i februari och diggade som fan.

            



Som sagt.. En av de bästa spelningarna jag varit på hittills.

Runt 23:30 begav jag mig hemåt i ösregn. Var hemma runt 00:30, trött, men lycklig.
Vid 05:15 imorse ringde klockan... Det var bara att masa sig upp ur sängen.. Eh.. soffan och fixa frukost..
Har varit väldigt trött idag.. Konstigt!!

Ser fram emot spelningen på Sköna Gröna Grebo den 22:e!!

Vi säger så, hejs!

Kommentarer

Postat av: FS

Publicerad 2009-08-18 17:51:34

sv: haha nej, dessie är snorunge borde inte röka!

kram

Postat av: FS

Publicerad 2009-08-21 23:08:44

sv: Ja, exakt!

Vad är saken med att framstå som dum ..



kram

Postat av: FS

Publicerad 2009-08-23 12:33:44

sv: hahaha skäms också för henne xd!

kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela