Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Awkwaaard....

Publicerad 2013-09-25 21:50:00 i

Idag var jag i en trapp på Vasavägen och skulle putsa alla fönster. 
Var på översta våningen, dvs tredje, och stod med ryggen mot lägenhetsdörrarna.
Hör att en av dörrarna öppnas, och det tar bara 2 sekunder att inse vem det är som är på väg ut. Stanken från lägenheten drog igenom trapphuset på en gång. Jag låtsades som att jag inte hörde att dörren öppnades och fortsatte putsa rutorna. 
"Hej." hör jag en grötig röst bakom mig. 
Jag vänder mig om och säger hej jag också, men vände jävligt snabbt tillbaka blicken mot rutorna igen. Där står en gubbe på typ 80 bast, som ser ut och luktar som om han inte tvättat sig på minst 1 år.

Iklädd en smutsig väst. ENDAST väst.

Han fortsätter prata med mig, jag svarar men koncentrerar mig på rutorna, och försöker att undvika att behöva vända mig om igen. 
Till slut säger gubben hejdå och går in till sig. Jag är sedan länge klar med rutorna och tar grejerna och går ner en trappa för att fortsätta på nästa våning.

Yuck. Detta inträffade innan lunchen, och jag hade ingen vidare aptit när jag skulle käka senare kan jag säga...
Gubbens beteende kan ses som ofredande, och jag kan polisanmäla det, men jag skiter i det. Gubben är störd på nåt sätt och fattar inte att han måste ta på sig brallor när han ska ut i trapphuset. 
Stackars de som bor granne med honom säger jag bara....


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela