Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Nyårsfars.

Publicerad 2010-12-31 10:12:02 i ,

I år är jag rekvisitansvarig i nyårsfarsen Pengarna eller livet med Teater Traska.
Det är ett rätt stor ansvar, eftersom det är jag som ska se till att skådespelarnas saker ligger på rätt plats när de ska ha med sig det in på scenen, som väskor, ombyten, kakfat, med mera.
Igår var det gen-rep. Det gick bra, både för mig och skådespelarna. Är bara lite småfix med en del rekvisita som ska göras innan premiären ikväll. 

Det är tydligen slutsålt ikväll, skitkul! :D Många människor i Åtvid har ju gjort det som tradition att gå och titta på nyårsfars på eftermiddagen och sen gå hem och äta mat och ha det trevligt.
Förr spelades det nyårsrevy, som innehöll händelsen från det gångna året i Åtvidaberg, men på grund av nåt som jag inte vet vad, så blev det inte nån revy på några år, men vi satte igång med fars istället.
Första var Dubbelt Upp, där jag var rekvisitaassistent, andra året var det Det stannar i familjen, där jag var översköterskan, och i år är det Pengarna eller livet. :)

Efter farsen är det nyårsfest med mat och dryck och trevligt sällskap på Kulturhuset. :D
Jag ska sova över hos Luva. Fast det vet han inte om ännu.. :P Kanske ska ta och tala om det för honom senare. :P

Jag trodde jag skulle drömma mardrömmar om farsen inatt, jag brukar alltid drömma mardrömmar innan en premiär, oavsett vad jag har för uppgift.. Men inte inatt, har sovit väldigt skönt faktiskt.
Snart ska jag åka neråt med mams och lilla lillebror och handla. Måste ha hem lite, börjar bli tomt i kylskåp och skafferi. :/

Detta är alltså det sista blogginlägget för i år.. 

Gott Nytt År alla läsare och vänner!!!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela