Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Galet rolig helg!!!

Publicerad 2011-07-31 20:21:26 i ,

Har haft en fantastiskt roligt helg! :D 
Vi åkte från Åtvid runt 18-tiden, jag åkte med Luva i hans fina Pontiac, och Jonna åkte i sin fina Saab. :)
När vi kom till Nicklas slängde vi in vår packning i hans lägenhet, snackade lite, och sen drog vi till Nostalgi-macken på bilträff.

Där fanns det en massa fina bilar, bland annat morbror Christer var där med sin fina Chevrolet.







Luvas fina bil, mitt framför scenen. :)

Lyssnade på The HubCabs och tittade lite på Steve, aka "Luftgitarrsmannen", som var med i Hundra Höjdare för ett par år sen... ^^




Efter bilträffen drog vi hem till Nicklas och grillade, och drack och snackade skit, tillsammans med hans syster och man och dotter. Mycket trevligt. :)

Kom i säng runt ett eller två. 
Vaknade igen vid 10 och var lite sega.. Men vi käkade frukost och försökte vakna till liv.



Luva är gäspig...
Efter frukosten tog vi en promenad i regnet och besökte den lilla brandstationen i Björkfors. :)
Sen gick vi hem till Nicklas mamma och syster och hälsade på, och busade med Wilma.



Efter besöket gick vi ner till en komposthög och grävde efter mask till fisket. 

Efter ett tag gick vi hem igen och satt på altanen ett tag och snackade skit, sen packade vi våra väskor och stack till Rimforsa. Handlade lite på Ica först, innan vi åkte vidare till Ekvik där vi skulle delta i fisketävling och grilla och äta gott efteråt.

Jag hade inte fiskat på minst 12 år. Men jag hann knappt slänga i min krok innan det nappade. :D 
Mitt livs första aborre. :)
Sen fick jag napp igen. Och igen. Och igen.



Det blev 7 fiskar allt som allt. 6 aborrar och 1 mört. :)

Och det resulterade i en bronsplats i damklassen i tävlingen. Jag var skitglad eftersom det var så längesen jag fiskade. :D





Efter fisket grillade vi och drack och snackade ända till småtimmarna. Jag stupade i säng vid 02:30 eller nåt sånt. De andra kom i säng runt 03:30. :)

Jag vaknade vid 9 och kunde inte somna om, så jag gick upp och duschade och klädde mig. De andra vaknade lite senare. Vi hjälpte Roger att plocka undan allt skräp och tomflaskor, sen åt vi en übermysig frukost på bryggan.



Efter frukosten satt vi mest och jäste på bryggan och pratade, och hälsade på folk som åkte förbi med sina båtar.
Och så matade vi änder. :)



Vid 14-tiden sa vi hejdå till Roger och Nicklas och åkte till Linköping. Luva skulle spela teater, (Klas Klättermus) och jag och Jonna skulle käka, och åka och titta på Luva när han spelade teater. :)

Vi åkte och käkade på Stångebro, tog ut pengar, och sen åkte vi till Gamla Linköping där teatern skulle spelas.
Det var jättebra. :) Luvas roll som Bonden är ju så kul! :D
Alla andra är ju såklart också bra och roliga. :D



Det var ett kanonbra avslut på en kanonbra helg! :D

Jag kom hem för nån timme sen, har packat ur väskan och sorterat smutstvätten. Nu ska jag bara ta det lugnt! 
Imorrn blir det hockey! Ispremiär för LHC, ska bli skoj. :D

Vi säger så, hejs!



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela