Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Tråkigt.

Publicerad 2013-06-01 19:59:00 i

Jomen det här var ju trevligt. Lördagarna blir bara tråkigare och tråkigare känns det som. Snart slutar det väl med att jag sover bort helgerna istället för att göra vettiga saker. Hade hoppats att nån skulle höra av sig och dra med mig på nåt skoj, men mobilen har varit tyst hela dagen. Ja, jag kan själv höra av mig, men det är ju typ bara jag som hör av mig till folk nu för tiden känns det som. Och tillslut känns det som att tjatar på dem. "UMGÅS MED MIG!!!!" Tänkte testa och se om de hörde av sig till mig som omväxling, men näe. 
Men visst, de kan ju vara upptagna på annat håll, vad vet jag. 

Idag har jag tvättat. Pysslat på balkongen. Rensat i garderoberna och sorterat kläder. Tagit en promenad i regnet. Kollat på film. Ätit mat. Målat naglarna. Kedjerökt. Fixat en lista med sommarlåtar på Spotify.
That's it.

Fyller år om 22 dagar. 28 år. Tiden går. Känns inte som att det var 3 år sen jag hade min lyckade 25-årsfest. 
Funderar på om jag ska ha  födelsedagsfest. Men jag fyller år på en söndag, och fredag-lördag är midsommarafton och midsommardagen. Har jag fest på fredagen är antagligen de flesta upptagna på annat håll, har jag fest på lördagen är antagligen folk för bakfulla. 
Förra året hade 4 pers tid att komma på min fest. Känns rätt meningslöst att ha fest då när man inte blir så många. 

Men men. Snart har jag semester. Jobba 14 dar till, sen är jag fri i fyra veckor. Det enda jag bestämt att jag ska göra är att träna på gymmet så mycket som möjligt. Och under semestern har jag möjlighet att gå dit på förmiddagarna, istället för eftermiddagarna. 

Mensåatte, hejdå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela