Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Det var det...

Publicerad 2012-09-02 20:11:00 i

 
Alltid lite deprimerande när en spelperiod är över. Inte få träffa alla goa människor på länge, inte få smyga runt bakom scenen och viskprata med varann och skoja och äta godis, inte byta om fort som fan när det är bråttom mellan scenerna, inte få höra applåderna när föreställningen är över.... 
Kommer sakna alla som fan! 

Busade med Benny på scenen också. :) Uppskattades nog, haha! I en scen så kommer vi inspringade tillsammans och berättar att vi förlovat oss, och alla på scenen blir ju jätteglada. :P Men igår så gav jag Benny/Anders en kyss på munnen. Men eftersom han inte var beredd på det så blev det att jag kysste honom i mungipan. :D Lite halvt misslyckad, haha! 

Efter föreställningen hade vi fest i ladan som vi haft som loge. Erik fixade dit sina kompisar som spelade fiol, dragspel, munspel, gitarr, trummor... Blev en fantastiskt rolig kväll med korvgrillning, öldrickande, hemmagjord tyska, och mycket skratt!
"Gedricken de gebubbel jah!!" 

Jag, Pontus och Luva sov över i gula huset som vi fått låna, och jag fixade inte att blåsa upp luftmadrassen jag hade med mig, så jag bullade upp med en massa filtar på golvet som jag sov på. Inte att rekommendera, speciellt inte på ett klinkergolv. Vaknade flera gånger under natten och hade ont och var tvungen att byta ställning. Frös gjorde jag också. Vaknade vid 8 och kunde inte somna om. Så jag klev upp och gick ut och började städa lite på spelplatsen innan alla andra skulle komma och riva ner allt. 

Skulle hem lite tidigare än alla andra, eftersom brorsan och hans fru skulle ha sitt avskedskalas idag, och jag ville hem och duscha och sånt, men så missade jag första bussen som gick 10:10, så jag fick vänta till 11:45 på nästa, och när jag väl kommit till Linkan fick jag vänta ytterligare en timme på bussen till Åtvid. SUCK!!!

Och när jag väl var hemma hann jag inte duscha eller äta, så jag slängde bara av väskorna hemma och drog till syrran.
Trevligt kalas. Men vemodigt. Kramades länge och hårt med Sarah. Kommer sakna dem båda så jävla mycket. :( 






Fick skjuts hem av mamma efter ett par timmars småprat med släkt och vänner, och drog och köpte pizza. Fick sällskap av Micke, som nöjde sig med en kopp kaffe. Och så kollade vi på Ensam hemma.
Nu ska jag ta och duscha, och sen sova. Detta är första "lediga" söndagskvällen på flera veckor. Känns lite konstigt...


Blir inga bilder från teaterfesten denna gång, för att skona folk.. ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela