Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Full rulle!

Publicerad 2011-11-24 19:52:30 i ,


Har varit full rulle de senaste dagarna. Jag har jobbat en massa, i onsdags satte jag upp julgardiner, och i torsdags städade jag hemma, och satte upp min porrbelysning på balkongen, och satte upp adventssljustakar och andra julsaker. :) 
Mysigt, men det skulle bli lite mysigare stämning om det kom lite snö. Inte så mycket, men lagom. :)



Igår kväll var jag och storhandlade. Köpte bland annat en massa ingredienser för framtida bakverk jag ska göra de närmsta veckorna..
Idag gick jag upp tidigt och skulle baka den första i raden av alla nya recept jag ska prova. 
Chokladcheesecake med kakbotten!

Det började bra.
Men halvvägs in i bakandet upptäcker jag att jag köpt för lite mörk choklad. 
Jahapp! Det var bara att trava iväg till affären och handla. 

Tur man bor rätt nära. Tar typ 10 min att gå till Willys.
Men det var rätt skönt med en morgonpromenad samtidigt. :)
När jag ändå var nere i centrum passade jag på att gå in på Sandelius och köpa en en kycklingpanini att äta till frukost/lunch. :)

Väl hemma fortsatte jag baka. Det blev rätt bra. Den står i ugnen nu. Ska bli spännande att smaka på den sen. :P 
Kanske blev helt misslyckad, haha! 



Vid 12 idag ska jag tvätta. Ska hänga tvätten hemma idag, ska iväg ett par timmar efter 12, har inte tid att springa upp och ner och hänga och hämta och så vidare...

Morsning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela