Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Måndag.

Publicerad 2010-09-27 19:17:19 i Tejjnas tankar.,

Vaknade inatt vid 02:30 av en smäll... nån av mina katter slog ner en ljuslykta i glas i sovrummet... Bara att gå upp och sopa upp det värsta, och sen gå och lägga sig igen.
Skulle upp igen 04:10, och det var segt när klockan ringde... Fy.
Klä sig, fixa frippan, som absolut inte ville som jag ville idag, så det blev som det blev. Tog en bandana runt skallen idag, såg ut som en korthårig hårdrockare från 80-talet..
Packade ner matlåda, och sen dra till bussen. Somnade rätt snart på bussen. Skönt.
Kallt ute i morse. Usch. Vill inte ha kyla. Vill ha lagom värme...

Fick en mindre chock när jag såg R på jobbet idag... Fy fan, helt blåslagen i ansiktet och tejpad i pannan och tinningen och kinden. Jag frågade vad som hade hänt, och då skojade han om att han blivit misshandlad, men det visade sig att han cyklat omkull.
Hur många gånger har jag tjatat på R och P, och S också för den delen, att använda CYKELHJÄLM när de cyklar????
R hade tur den här gången, som kom undan med några stygn på 3 ställen.. Nästa gång det händer kanske han inte har lika mycket tur. Fan, de kan ju spräcka skallen eller nåt nästa gång nån av dem ramlar omkull...
Usch. Cykelhjälm ftw!

Jobbet var okej idag. Har fönsterputsarvecka, så jag har putsat fönster hela dagen. Fick så satans ont i ryggen efter ett tag, så det var ett helvete att böja och sträcka sig sista timmen...
Var iväg en sväng på lunchen och köpte nya hörlurar till min mp3-spelare, så nu kan jag äntligen lyssna på musik igen..

Åkte buss hem, och när jag kom hem drog jag på kaffe, sen satte jag igång att dammsuga sovrummet, ifall det låg kvar glassplitter sen nattens incident. Dammsög resten av lägenheten när jag ändå var igång, så nu är det lite fint. :)

Ska fixa nåt att käka snart, får la bli köttfärssås och spagetti.

Sen ska jag mysa i soffan med film.

Vi säger så, hejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela