Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Jag är då för snäll... :)

Publicerad 2010-07-31 15:48:28 i ,

Offrade en del av min sömn inatt för att skjutsa hem ett par kompisar.
De var på fest hos Luva, jag var ju också bjuden dit, men jag orkade inte gå dit.
Pontus och Isabelle letade efter nån som kunde skjutsa hem dem till stan, mitt i natten, eftersom man har en tendens att sitta hos Luva till långt in på småtimmarna.
Så jag erbjöd mig att skjutsa.
Gick hem till mamma först och lånade hennes bil.
Drog hem igen och kollade lite på Queer as folk, sen gick jag och lade vid 22:30.

Klockan 2:30 ringde klockan och jag låg och snoozade ett tag, och vid 2:45 fick jag ett mess från Pontus att de ville åka hemåt, så jag klev upp och fixade kaffe, och drack en red bull på det, innan jag åkte till Kulturhuset och hämtade dem.

Körde lugnt in, gillar egentligen inte att köra i mörker, men det gick bra. Fick lite cash som tack för skjutsen. Sen styrde jag kosan hemåt igen. Kom hem vid 04:30, och då tyckte jag det var onödigt att gå och lägga mig, så jag kollade lite på QAF och drack lite mera kaffe. :)



Vid 8 skickade min granne Camilla mess på fejjan och frågade om jag kunde hjälpa henne och David med lite flyttstäd, och jag hade inget planerat idag, så jag följde med Camilla in till stan och deras gamla lägenhet och tvättade deras fönster, eftersom jag är ju typ proffs på det. ;) Hjälpte också till att skura lite lister också.
Fick ju lite cash för det också.
Lite svartjobb är ju aldrig fel. ;)

Fick även ett bord av Camilla, som de ändå tänkt slänga.
Framåt 12 åkte vi hem igen, var hemma runt 12:45.
Jag drog hem och möblera om direkt för att få plats med "nya" bordet.
Min fåtölj som stått i hörnet i vardagsrummet fick helt sonika åka in i källarförrådet, och så ställde jag bordet där istället.
Blev skitfint. :)



Efter att jag ställt i ordning fixade jag lite mat. Har även kollat lite mer på QAF. :)
Men resten av dagen och kvällen blir det att slappa. Senare ikväll, vid 21, kommer Malin hit med en elgrill jag ska få av henne och hennes sambo. :D
Snart jag kan grilla på balkongen, om det blir fint väder vill säga. :)

Jobbar en vecka till förresten, sen har jag semester i tre veckor, w00p!

Vi säger så, hejs!

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-08-01 11:54:42

Det är ju på måndag kväll jag kommer ;)

Postat av: Thina

Publicerad 2010-08-01 12:20:44

Ja, jag kom på det efteråt, orkade inte ändra. :P

var lite trött. :P

Postat av: Malin

Publicerad 2010-08-01 17:51:03

Hihi..okej. Då vet jag :) Syns i morgon kväll!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela