Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Sammanfattning.

Publicerad 2009-07-17 20:25:54 i ,

Vilka underbart sköna, slappa dagar jag har haft uppe i de värmländska skogarna. Jag var ju i Koppom, utanför Arvika.

Ska försöka skriva en liten sammanfattning av resan.. Hade ju först tänkt blogga varje kväll, men jag var för trött om kvällarna. Så jag ska försöka sammanfatta det hela med en lite lagom lång text.

Dag 1 har jag ju skrivit om, så på dag 2, på tisdagen var vi hos Dicks bror Jonas och hans familj och hälsade på. Det var kul att träffa Jonas, det var ju ett tag sen man träffade släkten i Värmland.. Närmare 9 år sen.
 

Kusin Jonas.

Efter besöket hos Jonas blev jag runtvisad i Koppom, som är en väldigt liten ort, den kan jämföras med Falerum litegrann. Alla känner alla, det finns en kiosk, en Konsum-butik, en kyrka, systembolag, och Posten.. ^_^
Var rätt slappt under dagen annars, på kvällen åkte vi till Mona, min morbrors ex-fru och grillade. Malin, Dicks fru jobbade, så det var jag, Dick och barnen.
Åkte fyrhjuling till Mona, med barnen i släpvagn. På vägen dit satt jag bakom Dick och barnen i vagnen, på hemvägen ville Filip sitta bakom pappa, så jag och Ebba satt i vagnen. Och den känslan att vinden drar genom håret när man åker i skogen i den friska luften går fan knappt att beskriva.. Vilken skön känsla...

     

1: Morbror Conny. <3
2: Barnen Ebba och Filip med Monas hund Pepsi.
3: Dicks fyrhjuling.
4: Skogsväg. :)

När vi kom hem blev det att lite slappa och sen ett dopp i poolen. Resten av kvällen spenderades på balkongen med öl och cigaretter och allmänt skitsnack.

På onsdagen tog vi en bygdetur med barnen medans Malin jobbade.
Blev runtvisad i områdena runt Koppom och så blev det en liten tripp in i Norge. :)
Efter den turen begav vi oss till Charlottenberg där vi shoppade lite och Dick köpte ny mobiltelefon av en kompis.

       

1: Mina kusiners föräldrahem, som äldsta brodern Ulf nu äger.
2: En förr så populär dansbana i Skillingsfors.
3: Porrbutik mitt ute i ingenstans, nästan. Nära norska gränsen i Ed.
4: Norska dagstidningar. :)
5: Köpcentrat i Charlottenberg.

När vi kom hem så käkade vi lite, sen åkte jag, Malin, barnen och deras kompis Ted in till Arvika och kollade på Harry Potter och Halvblodsprinsen på bio. Sviiiiinbra!!!
När vi kom hem så slappade vi mest och badade i poolen. Inte alls fel att bada runt klockan 22 och det är 29 grader i vattnet.. :) Efter badet satt vi på balkongen och drack lite öl och snackade skit. Gick och lade mig runt 00:30. :)

 

1: Jag och barnen. Ebba och jag busar. :)
2: Dick och barnen. :)

Sista dagen så gick jag upp runt 08:30 och packade det sista innan vi åt frukost. Satt på balkongen och pratade lite innan det var dags för mig att bege mig hemåt igen. :(
När jag kom till Skåre ledde den jävla gps:en mig fel, så jag hamnade på en återvändsgata. Tog ett tag innan jag hittade ut, men sen kom jag på rätt köl igen.
Körde nästan i ett sträck, förutom en kort paus utanför Askersund.

När jag kom till Linköping besökte jag jobbet en snabbis för att låna toan innan jag åkte hem. Var hemma runt 16.
Rätt skönt att vara hemma, men det var skönt att komma bort några dagar.
Blir definitivt en resa upp nästa år!

På måndag börjar jag jobba igen... Viiiill iiiinteeeeeeee...!!!!!

Men vi säger så. Hejs!

Kommentarer

Postat av: agnes

Publicerad 2009-07-21 21:34:04

sv; JA! Kul att du håller med mig. Fast det är ändå ganska roande att läsa MIKAÄLAS blogg, just för att det är så sjukt. Sillys är bara full of crap ju. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela