Thinas blogg

Jag heter Thina och är 30 år ung, och jobbar med lokalvård. :) Jag bor i Linköping med min kära sambo Fredrik. På fritiden umgås jag gärna med vänner eller Fredrik, målar, loomar, läser, promenerar, eller bara sitter vid datorn och slösurfar. :)

Boktips!

Publicerad 2009-04-27 21:13:49 i ,

Jag har läsperioder då och då. Händer att jag läser 2-3 böcker under en period.. Dock inte samtidigt, men kanske läser en på jobbet, en på morgonen när jag äter frukost och en när jag har tråkigt rent allmänt.

Gillar böcker som är baserat på verkliga händelser, som t.ex Mia Törnbloms "Så dumt!" och Caroline Engvalls "14 år till salu".

Men den jag tänkte tipsa om idag är en av John Ajvide Lindqvist's böcker.  Köpte den idag och började läsa. Fastnade direkt! Den heter "Hanteringen av odöda".  En skräckroman, en berättelse om kärlek som trotsar själva döden.
Har inte kommit så långt in i boken ännu.. Men jag citerar en text som finns på adlibris.se;

"Stockholm en dag i mitten av augusti.
Det är onaturligt varmt fast det är sent på kvällen
och överallt klagar människor på huvudvärk.
Det känns som om ett elektriskt fält lagt sig över stan.
Ett omvänt strömavbrott. Inga lampor kan släckas,
inga maskiner stängas av. Paniken ligger i luften.
Så plötsligt är allt över. Ingenting har hänt ...

Den pensionerade journalisten Gustav Mahler
är trött på livet. Allt har gått fel och allra värst är
att hans älskade barnbarn Elias nyligen dött i en
olyckshändelse. Nu får Mahler plötsligt ett samtal
från en gammal kontakt på Danderyds sjukhus som
påstår att de döda vaknar. Det måste vara ett skämt.
Ändå tar han sig dit för att undersöka saken.
Han möts av en lika ofattbar som skrämmande syn.
Läkare på sjukhuset bekräftar: massor av människor
som avlidit under den senaste tiden tycks ha vaknat till liv.
Mahler slås av en tanke. Elias. Men han är ju begravd.
Mahler vet ändå att han måste åka till kyrkogården."



Ska bli riktigt spännande att läsa fortsättningen av boken...
Jo, och John Ajvide Lindqvist är ju samme man som skrivit "Låt den rätte komma in" som jag läst två gånger, och älskar!

Vi säger så! Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thina

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela